به وبلاگ »»»بچه های اقتصاد 85 (دانشگاه فردوسی مشهد)««« خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
اخبار اقتصادی
دانلود
جزوه
رمان
نرم افزار
اقتصادی
آموزشی
شعر
مقاله
اخبار دانشکده
عکس های یادگاری
داستان اقتصادی
طنز،اس ام اس و لطیفه اقتصادی
کاریکاتور اقتصادی
اقتصاد اسلامی
اقتصاددانان
مطالب ارسالی شما
متفرقه
اضافات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 54
بازدید کل : 5320
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1



آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: mojtaba fatemi nezhad

تبلیغات

توصیه جالب بزرگترین میلیاردر جهان به دخترش


بيل گيتس در ۵۵ سالگي به آرزوهاي مالي خيلي از ما رسيده است. عكس او بارها روي جلد مجلاتي از جمله تايم وفوربز بوده وشركت مايكروسافت كه در سال ۱۹۷۵ همراه با پل آلن كارش را شروع كرد حالا بيش از ۴۰۰ ميليارد دلار ارزش دارد.

 

imagesCA3NTUJV.jpg 

 

 

 

 گيتس به شكل رسمي دومين مرد ثروتمند جهان است. سال قبل پس از نزديك به دو دهه جايگاهش در صدر رده بندي را به كارلوس اسليم مكزيكي واگذار كرد چرا كه بيش از ۲۸ ميليارد دلار را صرف كارهاي خيريه كرد اما هنوز هم ۵۶ ميليارد دلار ثروت شخصي دارد.

 

 به گزارش  خبر،اصولابا اين همه پول و شهرت نگراني نبايد معنايي در زندگي او داشته باشد اما او صحبت درباره خانواده اش را اين چنين شروع مي كند:«من به بچه ها تاكيد كرده ام آهنگهاي ليدي گاگا را گوش نكنند و مراقب اشعاري كه بدآموزي دارند باشند. خوشبختانه جنيفر( ۱۵ ساله ) و روري( ۱۲ ساله ) اين موضوع را درك كرده اند و مراقب خواهر كوچكشان فوب ( ۹ ساله ) هستند تا آهنگهاي نامناسب را گوش نكند.»

 

 

 

وقتي از او درباره اين ثروت وواگذاري آن به بچه ها مي پرسيم، با لحني جدي پاسخ مي دهد:«فكر نمي كنم اين ميزان ثروت براي آنها خوب باشد. ما براي آنها تا جايي كه ممكن است تسهيلات آموزشي فراهم ميكنيم و درمورد مسائل بهداشتي هم كاملا مراقب هستيم اما درمورد كسب درآمد آنها بايد راه خودشان را پيدا كنند و اگر كار اضافه بر برنامه عادي انجام دهند، پولي به آنها پرداخت مي شود.»

 

[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:10 گام موثر برای موفقیت در محیط کار,اقتصاد,کار,موفقیت,اخبار اقتصادی,علی آبادی,رحیمی, وزیر نفت,بیل گیتس, در ساعت 13:26 | |
غیرممکن‌های حذف صفرهای ریال

غیرممکن‌های حذف صفرهای ریال


عباس شاکری

گذشته از مشکلات مربوط به امحا و چاپ مجدد اسکناس و هزینه‌های قابل‌ملاحظه آن، اقتصاد ایران در اجرای برنامه حذف صفرهای پول ملی با چند مشکل مواجه است. نخست اینکه بخش قابل‌ملاحظه‌یی از پول ما منفعل است. ازجمله مجاری انفعال پولی، بدهی‌‌های معوقه بدهکاران به نظام بانکی، کسری بودجه‌های دولت و عدم فروش ارز بودجه توسط بانک مرکزی است.
دوم اینکه در اقتصاد ایران قدرت قیمتگذاری عوامل اقتصادی بالا و قابل‌ملاحظه است. دلیل آن هم این است که یا بازارهای رقابتی عمیق و کارآمد اقتصادی نداریم یا کم داریم. بنابراین سازوکار خودکار قیمت‌ها که علامت‌دهی کارا انجام دهند در اقتصاد ما غایب است.


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:غیرممکن‌های حذف صفرهای ریال,عباس شاکری, در ساعت 11:46 | |
اقتصاد در يك درس

اقتصاد در يك درس
سراب تورم


هنري هازليت
مترجم: محسن رنجبر، نيلوفر اورعي



تا این جا به نظرم لازم آمده که هر از گاهی به خوانندگان هشدار دهم که از یک سیاست خاص، «مشروط بر آن که تورمی وجود نداشته باشد»، ضرورتا نتیجه خاصی به دست مي‌آيد.

 

در بخش مربوط به پروژه‌های عمومی و اعتبار گفتم که مطالعه پیچیدگی‌های ناشي از تورم را باید به زمانی دیگر موکول کرد، اما پول و سیاست‌های پولی، بخشی چنان مرتبط و بعضا تفکیک‌ناپذیر را از هر فرآیند اقتصادی شکل می‌دهد که این جدا‌سازی، حتی براي دستيابي به اهداف توضیحی نیز بسیار سخت بود و در فصول مربوط به اثرات سیاست‌های مختلف دستمزدی دولت یا اتحادیه‌ها بر اشتغال، سود‌آوری و تولید می‌بایست برخی از نتايج سیاست‌های متفاوت پولی را بلا‌واسطه مد نظر قرار می‌دادیم.

منبع: دنیای اقتصاد

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:10 گام موثر برای موفقیت در محیط کار,اقتصاد,کار,موفقیت,اخبار اقتصادی,علی آبادی,رحیمی, وزیر نفت, در ساعت 11:32 | |
تحریم ایران شرکت اصلی کشتی‌رانی بریتانیا را به مرز ورشکستگی کشاند

تحریم ایران شرکت اصلی کشتی‌رانی بریتانیا را به مرز ورشکستگی کشاند


تحریم‌های اعمال شده علیه شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه تحریم‌های سازمان ملل و کشورهای غربی باعث شده‌ است بزرگ‌ترین شرکت کشتی‌رانی بریتانیا با ضرر و زیان فراوان و ورشکستگی مالی روبه‌رو شود.


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در شنبه 21 خرداد 1390برچسب:10 گام موثر برای موفقیت در محیط کار,اقتصاد,کار,موفقیت,اخبار اقتصادی,علی آبادی,رحیمی, وزیر نفت,تحریم, در ساعت 16:2 | |
مجموعه مقالات اقتصادي

اين مجموعه به همت آقاي سيد محسن سيد آقا حسيني و سحر محمدي تهيه گرديده است. براي استفاده كامل از اين مجموعه با باز كردن فايل اكسل، اولين عنوان كه "عنوان مقاله" می‌باشد را كليك نماييد تا چكيده را مشاهده و امكان مطالعه بيشتر را داشته باشيد و ضمناً متن كامل نيز موجود است.

دانلود در ادامه مطلب


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در جمعه 20 خرداد 1390برچسب:مقالات اقتصادی,فایل اکسل, در ساعت 1:0 | |
بیکاران جویای کار حقوق می گیرند

بیکاران جویای کار حقوق می گیرند


نايب رييس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: براساس طرح بيمه بيكاري ،تمام افراد بيكار جوياي كار به صورت ماهانه حقوق دريافت خواهند كرد.

به گزارش بانکی دات آی آر هادي مقدسي نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي  از بيمه بيكاري افراد جوياي كار خبر داد و گفت: اين طرح در راستاي حمايت از جوانان فارغ التحصيل و افراد جوياي كار مطرح شده كه پس از تصويب در صحن علني مجلس دولت موظف به اجراي آن خواهد شد.



وي تصريح كرد: طبق اين طرح كه در دستور كار كميسيون اجتماعي مجلس قرار گرفته تمام افراد بيكار و جوياي كار تا زمان پيدا كردن شغل مورد نظر خود تحت حمايت دولت قرار خواهند گرفت.

نايب رييس كميسيون اجتماعي با اشاره به جزئيات اين طرح گفت: افراد جوياي كار به صورت ماهانه مبلغي را به عنوان وديعه دريافت خواهند كرد و بازپرداخت آن نيز پس از اشتغال شخص جوياي كار به نسبت حقوق دريافتي و به صورت ماهانه اخذ خواهد شد.

وي افزود: اين طرح در راستاي حمايت از افراد بيكار و جوياي كار و بهبود وضعيت اشتغال در كشور بوده كه قطعا به حل بحران بيكاري كمك خواهد كرد.

منبع:بانکی

[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:10 گام موثر برای موفقیت در محیط کار,اقتصاد,کار,موفقیت,اخبار اقتصادی,علی آبادی,رحیمی, وزیر نفت, در ساعت 23:24 | |
جدول 33 ساله نرخ سکه در ایران
جدول 33 ساله نرخ سکه در ایران/ بازار سکه چطور سکه شد

خبرگزاری مهر جدول 33 ساله نرخ سکه در ایران را منتشر کرد که براساس آن، قیمت هر قطعه سکه تمام طرح قدیم از 420 تومان سال 1357 به حدود 445 هزار تومان در حال حاضر رسیده است. 

به گزارش خبرنگار مهر، نرخ انواع سکه در هفته گذشته در بازار با نوسانات و تغییرات زیادی مواجه بود، به طوری که نرخ سکه ها از اوایل هفته روند صعودی را در پیش گرفت و به اوج خود در روز سه شنبه گذشته رسید، اما با اعلام سیاستهای بانک مرکزی و آغاز اعمال آنها از روز چهارشنبه نرخ سکه ها رو به کاهش گذاشت، به همین بهانه خبرگزاری مهر اقدام به انتشار نرخ سکه ها طی 33 سال گذشته کرد.

منبع :خبرگزاری مهر


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در چهار شنبه 18 خرداد 1390برچسب:10 گام موثر برای موفقیت در محیط کار,اقتصاد,کار,موفقیت,اخبار اقتصادی,علی آبادی,رحیمی, وزیر نفت,سکه,بازار سکه, در ساعت 23:47 | |
26 نامه مجلس به رييس‌جمهور

لاريجاني براي احمدي‌نژاد فرستاد


26 نامه مجلس به رييس‌جمهور

دنیای اقتصاد - رییس مجلس با نگارش 26 نامه جداگانه خطاب به رییس‌جمهور، 26 مصوبه هیات‌وزیران را مغایر قوانین جاری کشور اعلام کرد و خواستار اصلاح یا لغو آنها شد. نامه‌های علی لاریجانی که به استناد اصل 85 قانون اساسی نوشته شده‌اند، شامل طیف گسترده‌ای از مصوبات دولت از «واگذاری حق تصمیم‌گیری در امور نفت به کارگروهی متشکل از نمایندگان ویژه ريیس‌جمهور» تا «تصمیم‌نامه نمایندگان ویژه ريیس‌جمهور در کارگروه انتقال کارکنان دولت از شهر تهران» می‌شود. در دو سال اخیر، شمار نامه‌های این گونه لاریجانی به احمدی‌نژاد رشد بسیاری داشته است.

 

 

منبع: دنیای اقتصاد


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در سه شنبه 17 خرداد 1390برچسب:10 گام موثر برای موفقیت در محیط کار,اقتصاد,کار,موفقیت,اخبار اقتصادی,علی آبادی,رحیمی, وزیر نفت,احمدی نژاد,محمود,علی لاریجانی,تخلفات احمدی نژاد, در ساعت 21:7 | |
معارفه سرپرست جديد نفت

  معارفه سرپرست جديد نفت


عكس:‌ خبرگزاري مهر، يونس خاني
 

خبرگزاری‌ها گزارش مي‌دهند
معارفه سرپرست نفت انجام شد
 معاون اول رییس‌جمهور: حضور «علی‌آبادی» یا «میرکاظمی» در صنعت نفت چندان مهم نیست

گروه انرژی- «من آنم که از سال 54 نفت را مي‌شناختم.» سرپرست جدید وزارت نفت در شرایطی روز گذشته بر صندلی ریاست درآمدزاترین وزارتخانه دولت تکیه زد که به گفته خودش از سال 54 به طور مستقیم با صنعت نفت آشنا بوده است.
«محمد علی‌آبادی» همچنین در حالی در غیاب وزیر سابق نفت معارفه شد که اجرای برنامه‌های کلان وزیران سابق در
صنعت نفت را مهم‌ترین برنامه کاری خود اعلام کرد.
رییس کمیته ملی المپیک، در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست وزارت نفت که با حضور «محمدرضا رحیمی»، معاون اول ريیس‌جمهور، استاندار تهران، مدیران نفتی و جمعی از مدیران و معاونان سازمان تربیت بدنی و فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد، با تاکید بر اینکه خانواده صنعت نفت یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های منسجم کشور است، اعلام کرد:«از سال 54 با صنعت نفت به طور مستقیم آشنا شدم. برای نخستین بار با اجرای ساخت مخازن ذخیره فرآورده‌های نفتی در کن تهران در این صنعت مشغول به کار شدم.»
یک شبه که برنامه نمی‌نویسند

منبع:دنیای اقتصاد

 

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در سه شنبه 17 خرداد 1390برچسب:10 گام موثر برای موفقیت در محیط کار,اقتصاد,کار,موفقیت,اخبار اقتصادی,علی آبادی,رحیمی, وزیر نفت, در ساعت 20:55 | |
10 گام موثر برای موفقیت در محیط کار

10 گام موثر برای موفقیت در محیط کار


مطمئناً می دانید که اولین تاثیر در مصاحبه شغلی اهمیت زیادی دارد، و احتمالاً هم این نکته را رعایت کرده اید، چون  الان یک کار جدید دارید. اما آیا می دانستید در شروع کردن یک کار جدید هم اولین تاثیر اهمیت دارد؟

طی چند ساعت، روز یا حتی هفته اول که کار جدیدی را شروع می کنید، رئیس جدید شما و همکارانتان تفکر خود را نسبت به شما شکل می دهند و همین مسئله مابقی زمانی را که با این کارفرما میگذرانید را تعیین میکند. مثلاً اگر از همان ابتدا بعنوان فردی که از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کند شناخته شوید، خیلی سخت می توانید آن برچسبی که بهتان چسبیده است را بکنید و جایگاهتان را تغییر دهید، حتی اگر واقعاً لیاقتش را داشته باشید. برعکس این، اگر در چند هفته اول سخت کار کنید، بعدها رئیس و همکارانتان خیلی راحت تر از سر اشتباهاتتان می گذرند.

منبع: www.banki.ir


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در یک شنبه 15 خرداد 1390برچسب:10 گام موثر برای موفقیت در محیط کار,اقتصاد,کار,موفقیت, در ساعت 16:15 | |
میلیاردر ها بیشتر کجا زندگی می کنند؟

میلیاردر ها بیشتر کجا زندگی می کنند؟


در قرن بیستم که آمریکا سوار بر اسب اقتصاد دنیا تاخت و تاز می کرد، حتی تصور اینکه شهری خارج از این کشور بسیار ثروتمندتر از آن باشد، غیر ممکن به نظر می رسید؛ به ویژه اگر این شهر در قلب کشوری کمونیستی باشد.

به گزارش بانکی دات آی آر،  حالا باید پذیرفت که شهری ثروتمندتر از خواستگاه یکی از قدیمی ترین نهادهای مالی دنیا یعنی وال استریت وجود دارد و آن شهری نیست جز مسکو، پایتخت روسیه با بیشترین میلیاردها در جهان.

افزایش خیره کننده 21 نفری، آنهم فقط در طول یک سال، آمار میلیاردرهای پایتخت روسیه را به 79 نفر رسانده است.

با این آمار، مسکو بالاتر از نیویوک با 59 میلیاردر و لندن با 41 میلیارد در صدر جدول شهرهای میلیاردرنشین قرار گرفته است.

بمبئی، تایپه، سائوپائولو و  استانبول هم  از جمله شهرهایی هستند که نامشان در میان 15 شهر برتر در این زمینه قرار دارد.

کل ثروت جمعیت میلیاردر مسکو رقمی معادل 375 میلیارد دلار است. بیشتر از هر شهر دیگر در سراسر دنیا.

هر چند نیویوک صدر این جدول را به مسکو واگذار کرده و خود دوم است، اما هنوز هم شهر محبوب بسیاری از میلیونرهاست و ثروت خالص میلیونرهای آن به رقم 221 میلیارد دلار می رسد.



ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:اخبار ویژه, اقتصادی,فارکس,مسکن,طلا,آتی,معاملات آتی,eviews,word2007,comfar,office,جزوه آموزشی,نرم افزار اقتصادی, در ساعت 14:40 | |
ارزيابي گروه هشت از اوضاع جهان

ارزيابي گروه هشت از اوضاع جهان


خوشبيني به آينده رشد، نگراني از تورم
«معمر قذافي» و «عبدالله صالح» بايد بروند


در اجلاس دو روزه گروه هشت مطرح شد
رشد خوب اقتصاد جهان؛ تهدید بحران بدهی‌ها

 شادی آذری
دیروز، جمعه، رهبران هشت اقتصاد بزرگ جهان موسوم به جی8 بر سر این موضوع به توافق رسیدند که احیای

 

اقتصادی جهان به ثبات بیشتری رسیده است؛ اما بحران بدهی‌ها و افزایش قیمت کالاها رشد بیشتر را با چالش مواجه می‌سازد.


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در شنبه 7 خرداد 1390برچسب:اخبار ویژه, اقتصادی,فارکس,مسکن,طلا,آتی,معاملات آتی,eviews,word2007,comfar,office,جزوه آموزشی,نرم افزار اقتصادی, در ساعت 12:45 | |
كاهش هيجان در بورس تهران

كارنامه دو ماهه بازار سهام نشان مي‌دهد


كاهش هيجان در بورس تهران


پايان يك هفته افت بورس؟

دنياي اقتصاد- بورس تهران پس از ثبت فروردين رويايي در نخستين ماه سال جاري و رشد 7/13 درصدي شاخص بورس، در دومين ماه سال با ضعف در اكثر متغيرهاي عملكردي خود مواجه شد، به گونه‌اي كه بازدهي بورس با افت معنادار به منفي 2/1 درصد رسيد و ارزش معاملات نيز بيش از 23 درصد كاهش يافت. ثبت بازدهي بيش از 13 درصد در فروردين امسال، يادآور خاطرات سال گذشته و ثبت بازدهي مشابه در فروردين ماه 89 است. خاطراتي كه با خود ركود نسبي بازار را در ماه‌هاي باقيمانده بهار در پي دارد.


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در شنبه 7 خرداد 1390برچسب:اخبار ویژه, اقتصادی,فارکس,مسکن,طلا,آتی,معاملات آتی,eviews,word2007,comfar,office,جزوه آموزشی,نرم افزار اقتصادی, در ساعت 12:41 | |
طنز اقتصادی

طنز اقتصادی


شاه عباس از وزیر خود پرسید:"امسال اوضاع اقتصادی كشور چگونه است؟
وزیر گفت:"الحمدالله به گونه ای است كه تمام پینه دوزان توانستند به زیارت كعبه روند!"

شاه عباس گفت:"نادان! اگر اوضاع مالی مردم خوب بود می بایست كفاشان به مكه می رفتند نه پینه دوزان، چون مردم نمی توانند كفش بخرند ناچار به تعمیرش می پردازند، بررسی كن و علت آن را پیدا نما تا كار را اصلاح كنیم."

[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در دو شنبه 2 خرداد 1390برچسب:, در ساعت 23:20 | |
طنز اقتصادي

اقتصاد مرسوم :
 
دو تا گاو ماده دارین ... یكیش رو می‌فروشین و یه گاو نر می‌خرین

به تعداد گاوهای گله ی شما افزوده می‌شه و اقتصاد رشد می‌كنه.... پول براتون همینطور سرازیر میشه و می‌تونین به بازنشستگی و استراحت بپردازین ...

 

 اقتصاد هندی :
 
دو تاگاو ماده دارین .... اونها رو می‌پرستین و عبادت می‌كنین!

 

اقتصاد پاكستانی :
 
هیچ گاوی ندارین ... ادعا می‌كنین كه گاوهای هندی مال شما هستن ... از آمریكا طلب كمك مالی می‌كنین ... از چین طلب كمك نظامی می‌كنین ... از انگلیس هواپیماهای جنگی ... از ایتالیا توپ و تانك ... از آلمان تكنولوژی ... از فرانسه زیردریایی... از سوییس وام بانكی ... از روسیه دارو ... و از ژاپن تجهیزات .... باتمام این امكانات گاوها رو می‌خرین و بعد ادعا می‌كنین كه توسط جهان مورد استثمار قرارگرفتین!


اقتصاد آمریكایی :
دوتا گاو ماده دارین ... یكیش رو می‌فروشین و دومی رو تحت فشار مجبورمی‌كنین كه به اندازه‌ی ۴ تا گاو شیر تولید كنه ... وقتی گاوتون افتاد و مرد اظهار تعجب و شگفتی می‌كنین ...
 
تقصیر رو گردن یه كشور گاودار میندازین و بعد طبیعتاً اون كشور یه خطر بزرگ برای بشریت به حساب میاد .... یه جنگ برای نجات جهان به راه میندازین وگاوها رو به چنگ میارین!


 
اقتصاد فرانسوی :
 
دو تا گاو ماده دارین ... دست به اعتصاب می‌زنین چون می‌خواین سه تا گاو داشته باشین!

 
اقتصادآلمانی :
 
دو تا گاو ماده دارین ... اونها رو  تحت مهندسی ژنتیك قرارمیدین ...
 
بعد   گاوهاتون ۱۰۰ سال عمر می‌كنن و  ماهی یه وعده غذا می‌خورن و خودشون شیرشون رو می‌دوشن!

 
اقتصاد انگلیسی :
 
دو تا گاو ماده دارین... كه هر دو تاشون گاو دیوونه هستن!
  
﴿جنون گاوی دارن!


 اقتصاد ایتالیایی :
 
دو تا گاو ماده دارین ... نمی دونین كه اونها كجا هستن ... پس بیخیال می‌شین ومیرین سراغ ناهار و شراب و استراحتتون!


 
اقتصادسوییسی :
 
۵۰۰۰تا گاو ماده دارین ...
 
هیچكدومشون مال خودتون نیستن .... از كشورهای دیگه پول می‌گیرین كه دارین گاوهاشون رو نگه می‌دارین!


 اقتصاد ژاپنی :
 
دو تا گاو ماده دارین... اونها رو از نو طراحی ژنتیكی می‌كنین ... هیكل
 
گاوهاتون یك دهم اندازه‌ی طبیعی می‌شه و ۲۰ برابر معمول هم شیرتولید می‌كنن
 ...
بعد شونصد تا كارتون و عكس برگردون وآدامس باشخصیت گاوهاتون
 
با چشمهای درشت می‌سازین و اسمش رو می‌ذارینCowkemon و توی تمام جهان پخش می‌كنین و می‌فروشین !


 
اقتصاد روسی:
 
دو تا گاو ماده دارین ... اونها رو می‌شمرین و متوجه میشین كه ۵ تا گاودارین ... اونها رودوباره می‌شمرین و می‌فهمین كه ۴۲ تا گاو دارین ...
 
اونها رودوباره می‌شمرین و متوجه می‌شین كه ۱۷ تا گاو دارین .... یه بطری ودكای دیگه باز می‌كنین و به خوردن و شمردن ادامه میدین!


اقتصاد چینی :
 
دوتا گاو ماده دارین ... ۳۰۰ نفر آدم دارین كه گاوها رو می‌دوشن ... بعد ادعا می‌كنین كه سیستم استخدامی و شغلی كاملی دارین و تولیدات گاویتون در سطح بالایی قرار داره و هر كس رو هم كه آمار واقعی روبیان كنه بازداشت می‌كنین!



 
اقتصاد ایرانی :
 
دو تا گاو ماده دارین كه هر دوتاشون از باباتون به ارث رسیده ... یكیش رو دولت بابت عوارض و مالیات و سهم صداو سیما و سهم بنیاد های مختلف و غیره ضبط می‌كنه ... دومی رو هم قربونی می‌كنین و نذر قبولی توی دانشگاه وازدواج موفق و شغل خوب و بدن سالم و عقل درست و حسابی و .... می‌كنین و  اقتصاد كماكان فلج می‌مونه.................

 

[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در دو شنبه 2 خرداد 1390برچسب:, در ساعت 23:17 | |
پشت این تابلوها کیست؟/ بانک های خصوصی متعلق به چه افرادی است؟

پشت این تابلوها کیست؟/ بانک های خصوصی متعلق به چه افرادی است؟


اقتصاد > اقتصاد کلان  - همشهری اقتصاد نوشت:

 بهراد مهرجو:

میدان امام‌خمینی تهران، خیابان فردوسی، کوچه ملک،بن بست ملک ساختمانی را در خود جای داده که بیش از محفلی اقتصادی به متروکه‌ای بازمانده از دهه 50 شباهت برده است.

ساختمان ساده، قدیمی و حتی متروکه است.اتاق‌ها با میزهای قدیمی، صندلی‌های چوبی و گاهی فلزی سبزرنگ پرشده‌اند. دراتاق جلسات همگانی هم موکتی بزرگ پهن شده تا هم حسینیه باشد و هم سالن اجتماعات. اتاق مدیرعامل سازمان در جنوبی‌ترین بخش ساختمان قرار گرفته است. هیات مدیره هم در همین اتاق جلسات سازمان اقتصادی اسلامی را برگزار می‌کنند. پنجره‌های اتاق‌ها همگی با شیشه‌های رنگی دهه 50 تزئین شده‌اند. تمامی اتاق‌ها دری شیشه‌ای با چارچوبی فلزی دارند. روی تمامی میزها تلفن‌های قدیمی قرار گرفته که شاید در بازار تهران یافتن نمونه‌های آن به دشواری خرید تلفن بی‌سیم در دورافتاده‌ترین نقطه افغانستان بازمانده از جنگ باشد. روایت می‌کنند ساختمان سازمان متعلق به یک سرمایه‌دار بوده و او قصد داشته پیش از انقلاب این ساختمان را به پاساژ بدل کند ولی تندباد انقلاب ایده او را برباد داده است.

ساختمان متولیانی سازگار با ظاهر خود هم دارد. جملگی هیات‌رئیسه بازاریان قدیمی‌اند که همچنان سنت قرض‌الحسنه را برهمه نوع رفتار بانکی ارجح می‌دانند. آنان روزگاری قصد داشتند تا بانک اسلامی شوند ولی سرنوشت اتفاقی دیگر را برای «اولین» هواخواهان مجوز بانک خصوصی در جمهوری اسلامی مقدر کرده بود. اما هشت کیلومتر بالاتر از میدان امام‌خمینی و کمی پایین‌تر از میدان آرژانتین تهران، ساختمانی به ظاهر محقر قرار گرفته که نمونه متضاد همان ساختمان خیابان فردوسی است. برسردر ساختمان هم نامی ثبت شده که تقریبا تهران و شهرستان‌های کشور را طی یک سال گذشته به محاصره خود درآورده است. «تات» همان قومی است که سال‌ها قبل در حوالی بوئین زهرا و نزدیکی قزوین می‌زیسته است. می‌گویند عده‌ای از افراد قوم هم به حوالی تالش در شمال کشورکوچ کرده‌اند.

منبع:http://www.shahrekhabar.com

 .


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در دو شنبه 2 خرداد 1390برچسب:اخبار ویژه, اقتصادی,فارکس,مسکن,طلا,آتی,معاملات آتی,eviews,word2007,comfar,office,جزوه آموزشی,نرم افزار اقتصادی, در ساعت 22:53 | |

درباره وبلاگ

به وبلاگ بچه های اقتصاد 85 دانشکده علوم اداری دانشگاه فردوسی خوش آمدید.
آرشيو
تير 1390
خرداد 1390
ارديبهشت 1390
فروردين 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
اقتصاد 85
dastmard
ariamoradi
آخوندی
مهر
رها
مرضیه
ناهید
جوادي
شیرین
saeed
sara seyedi
Ali
saeede
economist
salehnia
shabnam
setare
majid
strenger
monaaa
rashidiomid
682011
ebrahimamar
hosseinja
ecfarid
islamiceco
somayye
daneshvar
orkid
mac
sukhtedelan1987
khalghani
ghazale
hosein86
hosseinahmadirad
lolohamed
ehsan_m
amdadras
ali2
niko
nahid
mahdikeikha
zohori
khosravi
rahim1557
SOS14386
barfikhanom
اكبر جعفري
مهربان
azar
hjp1356
mohammadk1932
hassanzadeh
Hadi
amir_csj
baharehghasemi
omidezanlo
kia
somayeh
H.KH
لينكستان
تورهای مشهد
اقتصاد 88 باهنر کرمان
Economics88-yazd uni
مشخصات فنی خودروهای 2011 و2012
معماری
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بچه های اقتصاد 85 (دانشگاه فردوسی مشهد) و آدرس economy85.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

آیا «دنا» سمند است؟
جديدترين خودروی ايرانی نامگذاری شد
خریدار خودروی احمدی نژاد بدهکار بزرگ اقتصادی و از نزدیکان مشائی و بقائی است
نبض بازار بورس
کارنامه و درصدهای رتبه ۷۰ رشته اقتصاد ارشد۸۷
نرم افزار كامفار COMFAR EXPERT III چیست؟
عکس های یادگاری
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , economy85.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com