به وبلاگ »»»بچه های اقتصاد 85 (دانشگاه فردوسی مشهد)««« خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
اخبار اقتصادی
دانلود
جزوه
رمان
نرم افزار
اقتصادی
آموزشی
شعر
مقاله
اخبار دانشکده
عکس های یادگاری
داستان اقتصادی
طنز،اس ام اس و لطیفه اقتصادی
کاریکاتور اقتصادی
اقتصاد اسلامی
اقتصاددانان
مطالب ارسالی شما
متفرقه
اضافات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 42
بازدید کل : 5308
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1



آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: mojtaba fatemi nezhad

تبلیغات

مطلب ارسالی ازsara seyedi

سلام. خیلی خوشحالم که با این کار جالب همه بچه های اقتصاد 85 رو برای همیشه دور هم نگه می دارین.

خدا بهتون قوت بده. اگر کاری از دست من بر میاد حتما بهم خبر بدین.

واقعا دمتون گرم ....

[+] نوشته شده توسط sara seyedi در 31 فروردين 1390برچسب:, در ساعت 22:31 | |
بازار معاملات آتی طلا، جایگزین مناسب برای فارکس

پس از ممنوعیت فعالیت فارکس در کشور مطرح شد
بازار معاملات آتی طلا، جایگزین مناسب برای فارکس


گروه بورس کالا - بازار معاملات آتی طلا در بورس کالای ایران جایگزین مناسب و مطمئنی برای سرمایه‌گذاران جهت انجام معاملات با استانداردهای بین‌المللی است.

به عقیده محمودرضا خواجه‌نصیری، مدیر نظارت بر بازارهای بورس سازمان بورس و اوراق بهادار پس از ممنوعیت بازار فارکس در کشور، سرمایه‌گذارانی که تمایل به انجام معاملات ابزارهای مالی استاندارد دارند، می‌توانند از بازار معاملات آتی طلای بورس کالای ایران استفاده کنند.
خواجه‌نصیر در این باره به «سنا» گفت: معاملات آتی سکه طلا در بورس کالای ایران، علاوه بر اینکه مشخصات و جذابیت‌های معاملات بین‌المللی از جمله خاصیت اهرمی معاملات (با پرداخت درصدی ارزش کالا می‌توان به معامله مبادرت کرد) و هزینه‌های معاملاتی پایینی را دارد، مبتنی بر شرع مبین اسلام و قوانین جمهوری اسلامی بوده و نظارت کاملی بر این بازار برای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

ادامه خبر در ادامه مطلب


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در سه شنبه 30 فروردين 1390برچسب:, در ساعت 14:5 | |
امسال 9 عامل بر قيمت مسكن اثر مي‌گذارد----نحوه نوسان قيمت مسكن در سال90

امسال 9 عامل بر قيمت مسكن اثر مي‌گذارد

نحوه نوسان قيمت مسكن در سال90

بهروز ملكي*دانشجوي دكتراي
قوي‌ترين گزينه، افزايش قيمت متناسب با نرخ تورم عمومي شوك قيمت كاملا منتفي است.
قیمت مسکن تابعی چند متغیره از عوامل مختلف درون و برون بخشی است. پیچیدگی و عدم اطمینان در وضعیت این عوامل به گونه ای است که موجب پیش‌بینی‌های متنوع و گاه متناقض فعالین و حتی کارشناسان در خصوص قیمت مسکن مي‌شود.

 


 

 

 

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در سه شنبه 30 فروردين 1390برچسب:اخبار ویژه, اقتصادی,فارکس,مسکن,طلا,آتی,معاملات آتی, در ساعت 13:58 | |
جزوه مبحث توزیع

در اين جزوه مي خوانيد:

الف ـ مبانی نظری توزیع(توزیع مکتبی)

دستگاه توزیع

نقش کار در توزیع

نقش نیاز در توزیع

سه نظریه:

    1- نظریه توزیع ثروت قبل از تولید

    2- نظریه توزیع کارکردی درآمد

    3- نظریه توزیع مجدد

ب ـ مبانی عملی توزیع (توزیع وظیفه ای)

عوامل تولید و پاداش هر یک از درآمد

    1ـ نیروی کار

    2- مواد خام و اوليه 

    3- دارايی های فيزيكی (زمين، مستغلات و ابزار توليد)

    4- دارايی های مالی ( Financial assets ) يا سرمايه 

مشروعيت‏سود به طور مقايسه‏اى 

     الف - سود و جايگاه آن در نظام سرمايه‏دارى 

     ب - مشروعيت‏سود در نظام اسلامى 

قيمت گذاری عوامل توليد- خلاصه‌ای از نظريه‌ها 

تعيين قيمت محصولات صنعتى 

مواسات: مطلوب نهایی اسلام در توزیع

منبع: http://pojhan.blogfa.com/cat-4.aspx


برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید:

  دانلود

[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در سه شنبه 30 فروردين 1390برچسب:اقتصاد اسلامی,جزوه,اسلام,اقتصاد,همکلاسی,85,توزیع, در ساعت 13:27 | |
تأملی در کتاب “اقتصادنا” اثر شهید محمد باقر صدر

زمانی که دکتر محمد شوقی الفنجری، استاد اقتصاد دانشگاه قاهره، به دیدار سید محمد باقر صدر، در منزلش در نجف  اشرف رفت، پیش از هرچیز، از او پرسید: دانش آموخته کدام یک از دانشگاه‌های جهان است؟ سید محمد باقر صدر پاسخ داد که در هیچ دانشگاهی نه در عراق و نه درخارج عراق، تحصیل نکرده و تنها در مساجد نجف که محل برگزاری دروس حوزه علمیه نجف است، تحصیل کرده است. دکتر شوقی الفنجری به وی گفت: حقا که مساجد نجف بهتر از دانشگاه‌های اروپااست.

اقتصادنا از سه بخش تشکیل شده است: بخش اول و دوم به نقد نظام سرمایه‌داری و سوسیالیسم می‌پردازد و بخش سوم که مهمترین بخش این کتاب است، به اقتصاد اسلامی می‌پردازد. شاهکار شهید صدر، در همین بخش از کتاب تجلی یافته است. در این بخش که مورد نظر ما دراین گزارش است، مباحث مختلفی گنجانده شده است: در مقدمه این بخش که با عنوان “نشانه‌های کلان و اساسی اقتصاد اسلامی” نام گرفته، تأملاتی روش‌شناختی آمده است و پس از آن، بخش عمده‌ای به نظریه توزیع پیش از تولید و نظریه توزیع پس از تولید، اختصاص داده شده و پس از آن به نظریه تولید و سپس به مسئولیت دولت در نظام اقتصادی اسلامی پرادخته شده است.

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در سه شنبه 30 فروردين 1390برچسب:, در ساعت 13:3 | |
هدفمندی یارانه ها از زبان کاریکاتورها
 
دانشمندان انگلیسی متوجه شدند عبور دادن پالس‌های الکتریکی از داخل مغز می‌تواند توانایی انسان‌ها را برای جمع و تقریق کردن دو برابر کند.
 
 عکس   عكس طنز يارانه اي
 
برای مشاهده سایر کاریکاتورها به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در سه شنبه 30 فروردين 1390برچسب:, در ساعت 12:54 | |
تازه‌ترين گزارش صندوق‌ بين‌المللي پول از اوضاع اقتصاد ايران و جهان

 

دنياي اقتصاد – تازه‌ترين گزارش صندوق‌ بين‌المللي پول از اوضاع اقتصاد ايران و جهان كه در آخرين ساعات روز دوشنبه منتشر شد، چشم‌انداز اقتصاد جهان را مثبت ارزيابي كرده است.


بر اساس اين گزارش، رشد اقتصادي پنج درصدي سال 2010 در سال 2011 نيز با كاهشي جزئي در حول و حوش رقم 4/4 درصد حفظ خواهد شد؛ اما بيكاري بالا در كنار احتمال تشديد تورم در كشورهاي نوظهور، چالش‌هاي اصلي اقتصادي در سال 2011 خواهند بود. در اين گزارش، رشد اقتصاد ايران در سال 2010 (1389) يك درصد و براي سال‌هاي 1388 و 1387 نيز ارقام 1/0 درصد و يك درصد اعلام شده است. اين سازمان بين‌المللي پيش‌بيني كرده است كه رشد اقتصادي ايران پس از نزول به صفر در سال 2011، روندي رو به صعود به خود بگيرد و ارقام 3 و 3/4 درصد را در سال‌هاي 2012 و 2013 تجربه كند. در گزارش IMF ، ميانگين رشد اقتصادي خاورميانه و شمال آفريقا در سال 2010 معادل 8/3 درصد اعلام و پيش‌بيني شده است كه اين شاخص در سال 2011 به 1/4 درصد صعود كند.در اين گزارش ميانگين نرخ تورم كشورهاي خاورميانه در سال 2010 (1389) معادل 9/6 درصد اعلام شده است كه كمترين آن در امارات با حدود يك درصد و بيشترين آن در ايران با 5/12 درصد است. پيش‌بيني شده است كه نرخ تورم خاورميانه در سال 2012 به 10 درصد و نرخ تورم ايران به 5/22 درصد افزايش يابد.

گزارش کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در یک شنبه 28 فروردين 1390برچسب:, در ساعت 13:58 | |
واژه‌های فریب‌دهنده در اقتصاد و سیاست
 
 
واژه‌های فریب‌دهنده در اقتصاد و سیاست

 توماس مایر، مترجم: جعفر خیرخواهان

ما می‌خواهیم درباره اقتصاد و نه معناشناختی صحبت کنیم. با این حال، از آنجا که اصطلاحات احساس‌برانگیز، ناروشن و معمولا گمراه‌کننده، غالبا نقش مهمی در استدلال‌های مرسوم در حوزه اقتصاد و سیاست ایفا می‌کنند، نیاز است یاد بگیریم چگونه چنین حقه‌بازی‌هایی را ردیابی کنیم اگر خواهان حمایت از خویش در برابر استدلال‌های گمراه‌کننده هستیم. این مطلب را بدین خاطر نوشته‌ام.

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در جمعه 26 فروردين 1390برچسب:, در ساعت 16:39 | |
نگاهی به تجربه حذف 6 صفر از لیر ترکیه
ولی در ابتدا ...
 

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران تاکید کرده است حذف 4 صفر از پول ملی با هدف تسهیل مبادلات انجام می‌شود و سبب کاهش ارزش پول ملی نخواهد شد.

وی در این گفت‌و‌گو، کاهش تورم را از دیگر پیامدهای مهم حذف 4 صفر از پول ملی عنوان کرده است، اما به نظر می‌رسد این تاثیرگذاری در نتیجه اثرات روانی افزایش ارزش پول ملی روی خواهد داد.

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در جمعه 26 فروردين 1390برچسب:, در ساعت 16:19 | |
زبان حالِ حکایتهای آیندۀ اقتصاد ایران

زبان حالِ حکایتهای آیندۀ اقتصاد ایران

دکتر مسعود نیلی

 

یکی از ویژگی های بارز ادارۀ جوامع، عدم قطعیت در زمینه های مختلف است. بروز بلایای طبیعی، حوادث و سوانح ملی، بحران های مالی و اقتصادی و بسیاری موارد دیگر، مثال هایی از این عدم قطعیت ها هستند. در چنین فضایی، آنچه می تواند از فشارهای ناشی از این عدم قطعیت ها بکاهد، توجه جدی به "قطعیت ها" و اجتناب از مواجه شدن منفعلانه با آنهاست. بیاد دارم در زمان دانشجویی، وقتی اولین برف در تهران بر زمین می نشست و خیابان های نسبتاً کم رفت و آمد آن زمان، بخاطر یخبندان دچار مشکل می شدند، شهرداری می گفت که "غافلگیر" شدیم. در حالیکه بالاخره همه می دانستند که زمستان سرد خواهد شد و برف و باران هم خواهد بارید!

متن کامل را در ادامه مطلب بخوانید


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در جمعه 26 فروردين 1390برچسب:, در ساعت 16:3 | |
کلیات طرح تحول اقتصادی

 

 

 نظام های کلیدی کارگروه

  مقدمه ای بر تحولات اقتصادی

[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در پنج شنبه 25 فروردين 1390برچسب:, در ساعت 13:14 | |
يارانه - تاريخچه آن در ايران و جهان

با توجه به مطرح شدن بحث نقدي کردن يارانه­ها در ایران، پژوهش پيش رو با عنوان «تاريخچه يارانه در ايران» در دو بخش اصلي گردآوري شده است.که بخش اول به تاريخچه يارانه در جهان اختصاص دارد و در بخش دوم به روند شکل گيري يارانه در ايران مي­پردازيم.

يارانه از پايان جنگ جهاني دوم به علت تورم، فشار تقاضا و کمبود زيرساخت­ها براي جوابگويي به تقاضاهاي فزاينده در جهان استفاده شده است. که در طول سالها انواع مختلف آن مطرح شده است. (در پژوهشي با عنوان"يارانه تعريف و انواع آن" به بررسي انواع يارانه ها پرداخته شده است)

يارانه به مفهوم کنوني آن از دهه چهل وارد اقتصاد ايران شده است. حجم يارانه در بودجه دولت در سال­هاي متوالي به تدريج افزايش يافته که اين کار موجب نابساماني هايي در اقتصاد کشور شده است.پس از سال­هاي پاياني دهه هفتاد هدفمند کردن يارانه ها از مهمترين موضوعاتي بوده است که هر سال هنگام تدوين لايحه بودجه مورد ارزيابي قرار مي­گيرد. همچنين در بخش­هايي از اين پژوهش به طور خلاصه ميزان يارانه­­ها در برنامه سوم و چهارم توسعه بررسي شده است.

برای دانلود فایل pdf بر روی لینک زیر کلیک کنید:

  لینک دانلود

[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در پنج شنبه 25 فروردين 1390برچسب:يارانه,تاريخچه یارانه در ايران و جهان,ایران,جهان,یارانه,تاریخچه, در ساعت 13:1 | |
حذف چند صفر از پول ملی

مدتی است رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد از اجرایی شدن حذف چند صفر(یکی به حذف سه صفر و دیگری حذف چهار صفر اعتقاد دارند)از پول ملی طی سال جاری خبر داده اند.این امر دستمایه کار چند کاریکاتوریست خلاق قرارگرفته که با هم می بینیم.

ادامه در ادامه مطلب


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در پنج شنبه 25 فروردين 1390برچسب:, در ساعت 11:39 | |
جزوه مبحث ماليات

جزوه مبحث ماليات

در اين جزوه مي خوانيد:

تاریخچه ای از مالیات و تعریف آن

عدالت مالیاتی

انتقال مالیات

اثر مالیات ها بر کارآیی

مالیات در ایران

طبقه بندی مالیات ها

ماليات در صدر اسلام

ویژگی های مالیات های اسلامی

عوامل دخیل در شکل گیری مالیات های اسلامی

منافع مالیات

ویژگی مالیات در صدر اسلام

دانلود در ادامه مطلب



ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در چهار شنبه 24 فروردين 1390برچسب:, در ساعت 14:23 | |
جزوه مبحث اخلاق

جزوه مبحث اخلاق

در اين جزوه مي خوانيد:

تعریف اخلاق

ارتباط اخلاق و مسائل اقتصادى

اولويت اخلاق در اقتصاد اسلامى

دستورهاى اخلاقى اسلام در ابعاد مختلف اقتصادى

مفهوم اخلاق کسب و کارو تحولات آن

پيوند کلي اخلاق و اقتصاد

نقش اخلاق در کسب و کار

قلمرو اخلاق کسب و کار

ملاحظات تکميلي اخلاق کسب و کار

خصوصيات پيوند اخلاق و اسلام

اصول موضوعه و شاخصه هاي اخلاق کسب و کار

مصاديقي از اخلاق کسب و کار از منظر اسلامي

عناصر مکمل اخلاق کسب و کار از منظر اسلامي

نتايج قابل ملاحظه و برخي پيامدهاي سياست گذاري در بخش اخلاق کسب و کار

منبع:http://pojhan.blogfa.com

دانلود در ادامه مطلب


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در چهار شنبه 24 فروردين 1390برچسب:, در ساعت 14:17 | |
کاریکاتور های اقتصادی

[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در چهار شنبه 24 فروردين 1390برچسب:, در ساعت 13:57 | |
آدام اسمیت

آدام اسمیت

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در چهار شنبه 24 فروردين 1390برچسب:, در ساعت 13:18 | |
فکر اقتصادی زنان بهتر از مردان است!!!

دن یک پسر مجرد بود که با پدر پولدارش زندگی و در شرکت پدرش می کرد. دن وقتی فهمید پدرش مریضه و اونم تنها وارثشه فکر کرد که باید به فکر همسری باشه که آیندش باهاش تقسیم کنه.

یه روز صبح دن در یه ملاقات اتفاقی  بهترین و زیباترین دختر عمرش را دید. و در حالی که نفسش از دیدن زیبایی اون دختر بند آومده بود به او گفت شاید من یه پسر معمولی به نظر بیام ولی تا چند سال دیگه پدرم میمیره و من وارث 200 میلیون دلار خواهم شد.

دختر هیجان زده شد و از دن تقاضای کارت و آدرس محل کارش را کرد و سه روز بعد.... اون دختر نامادری اون پسر شد!

بله دوستان الکی نیست که میگن فکر اقتصادی زنان بهتر از مردان است!!!

[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در چهار شنبه 24 فروردين 1390برچسب:, در ساعت 12:45 | |
داستان کوتاه

یک مرد یزدی بر خری سوار بود و پسرش پشت سر خر راه می‌رفت و خر را می‌راند. حوالی ظهر شد، پسر تکه نانی از جیب خود درآورد و در دهن نهاد و همچنان که طی طریق می‌کرد، نان را هم می‌خورد.

پدر در این وقت خواست از پسر چیزی سؤال کند. او را به اسم خواند. پسر فوراً جواب داد: «بله» و البته چون دهن را باز کرد که بله بگوید، لقمه از دهنش بیرون افتاد. پدر درحالی که خشمگین به نظر می‌رسید با لهجه غلیظ یزدی گفت: ـ بله و زهرمار! چه موقع بله گفتن است؟ به جای بله، بگو «هون» که هم جواب مرا داده باشی، هم نانت را خورده باشی و هم خرت را رانده باشی!

 

[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در چهار شنبه 24 فروردين 1390برچسب:, در ساعت 10:58 | |
جديدترين خودروی ايرانی نامگذاری شد

فارس: قائم مقام مدير عامل ايران خودرو در كيفيت و توسعه محصول گفت: جديدترين خودروي ايراني به نام دنا و با برند ملي سال 91 وارد بازارهاي داخلي و بين المللي مي شود.

به گزارش ايكو پرس، مير جواد سليماني اظهار داشت: اين محصول توسط مهندسان ايراني و بدون مشاركت خارجي ها و با استفاده از ظرفيت ها و امكانات ايران خودرو طراحي شده است.
وي افزود: خودرو دنا بر پايه پلت‌فرم داخلي و مطابق با استاندارد هاي ملي و بين المللي و با هدف ارتقاي توسعه برند ملي عرضه مي شود.



ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در چهار شنبه 24 فروردين 1390برچسب:, در ساعت 10:43 | |

درباره وبلاگ

به وبلاگ بچه های اقتصاد 85 دانشکده علوم اداری دانشگاه فردوسی خوش آمدید.
آرشيو
تير 1390
خرداد 1390
ارديبهشت 1390
فروردين 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
اقتصاد 85
dastmard
ariamoradi
آخوندی
مهر
رها
مرضیه
ناهید
جوادي
شیرین
saeed
sara seyedi
Ali
saeede
economist
salehnia
shabnam
setare
majid
strenger
monaaa
rashidiomid
682011
ebrahimamar
hosseinja
ecfarid
islamiceco
somayye
daneshvar
orkid
mac
sukhtedelan1987
khalghani
ghazale
hosein86
hosseinahmadirad
lolohamed
ehsan_m
amdadras
ali2
niko
nahid
mahdikeikha
zohori
khosravi
rahim1557
SOS14386
barfikhanom
اكبر جعفري
مهربان
azar
hjp1356
mohammadk1932
hassanzadeh
Hadi
amir_csj
baharehghasemi
omidezanlo
kia
somayeh
H.KH
لينكستان
تورهای مشهد
اقتصاد 88 باهنر کرمان
Economics88-yazd uni
مشخصات فنی خودروهای 2011 و2012
معماری
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بچه های اقتصاد 85 (دانشگاه فردوسی مشهد) و آدرس economy85.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

آیا «دنا» سمند است؟
جديدترين خودروی ايرانی نامگذاری شد
خریدار خودروی احمدی نژاد بدهکار بزرگ اقتصادی و از نزدیکان مشائی و بقائی است
نبض بازار بورس
کارنامه و درصدهای رتبه ۷۰ رشته اقتصاد ارشد۸۷
نرم افزار كامفار COMFAR EXPERT III چیست؟
عکس های یادگاری
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , economy85.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com